fredag 6 maj 2011

Den första mediekontakten

Till er som trodde att www.billuffa.se bara var på lek och till er som inte förstår vidden av det vi informatörer arbetar med. Igår tog vi vårt första kliv ut i den riktiga världen. Världen där både traditionella och sociala medier spelar en herrans stor roll, och faktiskt världen där vi som informatörer, kommunikatörer och konsulter kommer att verka. Vår marknadsförare har arbetat hårt för att få ut oss i de traditionella medier och igår så nappade ingen annan är Barometern, Kalmar läns största tidning. Detta är otroligt stort för oss, och hela gruppen fick en ordentlig push av att se just vårt namn och vårt projekt bland de ledande sidorna i tidningen. Snart är det även dags för lansering, och vi hoppas att hela projektet nu får ett uppsving som kan göra oss till en av de mest inspirerande hemsidorna i sommar. Världens bästa svärmor hade redan varit i farten i går morse och klippt ut den och satt upp "mig" på kylskåpet. Sådant fantastiskt beteende värmer och gör att man vill arbeta ännu hårdare! Efter artikeln i tidningen var jag i kontakt med och puffade på webbredaktören om att vi skulle på nämnas på hemsidan, och se! Igår kväll kom samma artikel upp för er att läsa här
Hur bra är inte vi? Jag är så stolt både över mig själv och min suveräna grupp. Nu fortsätter arbetet.



Orginalartikeln från gårdagens Barometern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar