fredag 22 juli 2011

Två härliga känslor

Det är ju tur att företagsekonomin sitter i bakhuvudet, sådär ett år efter tentan som gick över all förväntan. På tal om det, så lycklig som jag var över den, samt juridiktentan, har jag aldrig varit för ett prov eller en tenta innan. Tror knappt att jag var så glad när jag tog körkort. Det var en grym känsla att sätta dem på första försöket, och en riktig ego-boost som mitt självförtroende behövde. Jag har kämpat mot mitt dåliga sinne för siffror under alla skolår och trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle gå med ekonomin för ett år sedan. Jag grät, kastade pennor och var fly förbannad på den j'vla boken. Men så klarade jag den, vilken känsla!

Hursomhelst , jag kom att tänka på detta nu eftersom jag sitter och räknar på våra inkomster och utgifter nästa månad. Och efter att ha haft en tuff höst och vår ska det bli grymt skönt att kunna känna att pengarna räcker, att man kan äta lite extra gott och inte räkna vart enda öre. Dock ska jag spara det mesta. Jag, Jakob, Johanna och Tobias funderar på att fly landet någonstans i januari månad, och då behövs pengarna. Dessutom ska vi hämta vårt nya stora köksbord i ek (?) & våra sex mockastolar, och åka till Stockholm för lite släktkalas med Jakobs biologiska pappa, räkningar och hyra. Så visst finns det hål att stoppa pengarna i, oftast roliga dessutom, men bara känslan av att kunna göra det utan att våndas över att ännu en medicinräkning kommer, eller något annat oförutsett ska hända.
Den är fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar