måndag 25 april 2011

Det fanns en tid


Jag har hittat någonting fint. Något fint som består av fyra personer som jag har otroligt roligt med och som jag är mig själv med i alla lägen. Visst har jag mina tjejer också, och ni vet hur otroligt bra jag tycker om dem! Men detta är annorlunda. En annorlunda känsla skulle man kunna säga. Inte bättre, men inte heller sämre. Jag skulle vilja kalla dem för min familj här i Växjö. Tidigare bestod den av av min kombo, men jag tror att den håller på att utvecklas och växa. Sjävklart har jag min "standard" familj hemma , men detta är tryggheten som finns på en plats där du tro det eller ej, kan känna dig ganska utelämnad.

Vissa säger att man väljer sina familjer själv och jag är nästan beredd att hålla med. Du väljer inte dina föräldrar, syskon eller släktingar. Men du kan välja de människor som du tillsammans med skapar en trygghet. Familjerna kan förändas, utökas och minska, kanske till och med försvinna så småningom. För dessa familjerna byggs i nuet och skapar en stabil grund för dig att stå på. Du kan också ha många familjer, men jag tror ändå att det finns den där speciella gruppen , den där du känner dig totalt hemma med. Den består inte av en kärlek i den meningen som kärlek brukar bestå av. Utan byggs på vänskap som ibland på en kort tid kan utvecklas till någonting bra, det vet jag att min gjorde. 

Linda, Perra och Fredrik till er ära (hrm) citerar jag nu Carrie:
The most important thing in life is family. There are days you love them , and others you dont. But in the end, they're the people you always come home to. Sometimes it's the family you were born in to. And sometimes it's the ones you make for yourself. (SATC, säsong 2)

Ni är grymma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar