söndag 17 april 2011

Mitt första campusår


Jag kom precis från min sista föreläsning denna terminen. En tenta kvar sen är det över. Det är ta mej tusan helt sjukt! Detta året har rusat förbi fortare än något år tidigare gjort! Men vad mycket jag har fått ut av det. Vänskap, kärlek, smarthet, fester, grillning, flytt och en annat massa kul! Jag har fått lära mig att sätta ner foten, att vara ödmjuk, bo på en liten yta, sköta hushåll, sköta min egen ekonomi och kanske det största av allt: att älska någon och att sätta hela sin tillit till denna människa. Jag är jättenöjd! & så himla stolt över att jag inte hoppade av när jag kände att utbildningen inte passade mig. Det blir bättre och bättre verkligen. Flytten till Växjö var nog precis vad jag behövde. Och idag föll dessutom några bitar på plats gällande ekonomin. Så jag kan inte klaga.

Nu ska jag städa här hemma, lägenheten har ju blivit aningen försummad må jag säga. Sen kommer Louise för ett mindre nollningsmöte. Efter det ska jag sätta ihop enn powerpoint till vår ekonomipresentation. Dessutom ska jag plugga lite i kalkylboken och packa inför min och Lindas korta visit i Ronneby. Vi ska chilla, andas ut, plugga och fira morsdag. Så det blir fullt upp. Tur att man var uppe med tuppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar