måndag 18 april 2011

Det känns bra nu


Först vill jag bara säga att jag mår bra. Tentan på torsdag känns bra. Seminariet imorgon känns bra. Jag har haft en fantastisk kvalitétskväll med fina människor. Jag har hittat riktiga vänner i de som förut endast var ytliga klasskamrater. Jag ska få träffa Tina och Kajsa snart, och därför också umgås med gamla vänner. Jag har en fin pojkvän som jag, konstigt nog, har ett mycket väl fungerande distansförhållande med just nu. Och som jag helt ärligt och seriöst kan sitta och planera en framtid med utan att någon av oss blir rädd och vill dra sig ur.

Jag läser någonting i skolan som jag verkligen vill syssla med senare. Jag känner att jag har en hyfsat stabil framtid framför mig. Jag har en kanonfin rumskompis. Jag har kommit igång med min träning och känner mig just nu 100% mer nöjd med min kropp än vad jag någonsin gjort innan. Jag har någonting att le åt varje dag. Jag har en fin familj som stöttar mig och bryr sig (och med familj menas också ni, farmor och farfar) och allting bara känns så himla fantastiskt. Just idag fick jag ett så fint mejl av en vän hemifrån där hon uttryckte sina känslor och visade att trots att vi hörs alldeles för sällan, och trots att vi bor en bit ifrån varandra så finns hon här för mig i svåra perioder. Hennes ord gjorde mig nästintill tårögd och jag blev verkligen varm ända in i själen.Tack!

Men vet ni ändå vad det bästa är? Det är att jag har familj, vänner (gamla som nya) och en pojkvän som stöttar mig i allt vad jag tar mig för. Oavsett om det handlar om att lära mig fotografera, peppa mig när jag saknar min kärlek som mest, ta hand om mig när jag är sjuk, prata i telefon när jag är ledsen eller lära mig spela gitarr så finns de där med sina goda råd och snälla ord. Säger att jag är duktig och som verkligen visar att de finns här för mig. Jag är riktigt glad och tacksam för alla er fina människor som gör mitt liv värt att leva och som ger mig någonting att le åt varje dag. Och just ikväll kommer jag somna med ett leende på läpparna, tacksam för vad jag har. Jag hoppas att ni vet hur bra ni är. 
Jag älskar er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar