söndag 17 april 2011

Sjukhuset och Karlskrona

Det blev ett besök hos min lungläkare idag. Tydligen är astma en utesluten sjukdom nu och istället ska jag testas för andra saker som tuberkolos och cystisk fibros. Vi måste få bukt med mitt väsande och slemmande nu. Känner mej lite sådär halvt trevlig faktiskt. Jag har varit vad en frisk människa kallar för förkyld med slemhosta i 3 år nu och pallar inte mer. Som tur är har jag en toppenläkare som fixade de första undersökningarna och provtagningarna på en gång idag. Imorgon ska jag dit igen för att bli lugnad och bedövad samt få en kamera nerkörd i lungorna. Sen måste jag stanna kvar tills bedövningen släpper. Så en heldag inne på sjukhuset med mamma imorgon. Känns sådär halvkul, men alltså bara jag blir normal igen så är jag ganska nöjd. Oavsett om det innebär ett liv med medicin eller inte. Så jag är ganska positiv ändå, det finns alltid de som har det värre! :)

Efter det åkte vi in till stan och Sofie hjälpte mig att inhandla lite småsaker som jag behövde. Baslinnen, tröja och sånt. Mycket bra! Känns skönt att kunna hänga med Sofie här hemma. Vi har det ganska chill och behöver inte riktigt umgås bara för att vi umgås. Hon kan läsa en tidning och jag ta ett ångbad för ansiktet, vilket är precis vad vi gjorde idag. Och igår vaxade vi mina ben och läste böcker. Haha! Vi gör roliga saker med, men chillar en del också såklart! Vi kallade varanda för "de systrar som vi aldrig haft". Ganska gulligt tycker jag! Dessutom åt vi paj som mamma gjort på rabarberna som vi plockade igår. Mums! Och igår var det chokladpudding. Mycket godsaker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar